Min Utopi

Jag har en dröm. Och det är ingen dröm om att alla ska vara jämnlika eller att alla krig ska ta slut eller att hatbrotten ska försvinna, för let's face it; det kommer inte hända, och om allt var bra hela tiden, vad skulle man då gnälla på?

Men en sak jag tror kan vara möjlig om folk slutar vara retarderade jävla mongon, det är att man lär sig skriva ordentligt. Nej, jag kräver inte att en dyslektiker ska stava rätt, eller att han inte ska skriva alls (det vore ju taskigt, och jag är snel_hest_86) eller att man ska kunna varenda grammatisk regel (för det kan inte jag tjolahopp tjolahej!) men seriöst människor. Ni är väl inte dumma i huvudet, varenda en av er? Eller?
Jag har inte ens tagit fucking studenten, och har för fan inte ens godkänt i svenska a, men stavar ändå bättre än de flesta.
Ok, jag vet, jag veeeeeeeeeeeet... sär skrivning börjar bli ett gamalt klago mål men allvarligt? Ser man inte själv hur cpskadat det ser ut? "jag köpte en jätte fin tröja i går" neeeeeeeeeeeeej du våldtog mina ögon, det är vad du gjorde! Just there, just then!
Eller de och dem. På riktigt, om man inte vet i vilket sammanhang man ska använda de eller dem, skriv då för fan "dom". Svårt? För avancerat för de små små hjärnorna? (Yes, de små hjärnorna. Inte dem. Dem gick inte på stan heller, för den delen. Däremot kan man hata dem, men man kan inte hata de.) Ser ni vad jag kan? Så briljant är jag.

Oh och så hatar jag när folk skriver jättelånga meningar utan ett enda skiljetecken som att det vore helt ok jag menar jag blir sjukt stressad av att läsa en mening utan minsta lilla punkt eller åtminstone ett litet kommatecken

Och utropstecken! Hela tiden! Vad man än skriver! Så jävla hurtigt! Sjukt kul!

Random versaler MITT i en mening är INTE ok det heller. Eller jo, kanske på sms i och för sig - men skriver man en text som man antar att FLER än EN människa ska läsa kanske man kan BETONA orden på ett ANNAT sätt eller hålla käften.

Att skriva en längre text... med massa punkter... är inte heller... en fröjd... för mina ögon....

Fan vad jag gnäller. Och svär gör jag tydligen också. Men ibland behövs det.

Läs en bok, hej



Kommentarer
Postat av: Natalie.

ÅH vad jätte fint sonja! Ditt in lägg gjorde med Glad.

2010-07-28 @ 14:20:14
Postat av: Kalle Balik

Haha, jag har nog gnällt på alla de här sakerna. Men det är bra att vi gör det vi gör. Någon dag kanske det når fram.

2010-07-30 @ 17:45:59
URL: http://jattestorapistoler.blogg.se/
Postat av: sonja

Jag tror dessvärre inte det. Det finns t om grupper på facebook som är för sär skrivning. Då är liksom hoppet ute.

2010-07-30 @ 18:14:21
URL: http://smalm.blogg.se/
Postat av: språkpolis nr 2 a.k.a. gabi

fan va jag gillar dig sonja. now we're talking! det är nog vårt mission i livet - att lära människor lära sig skriva, hur jävla svårt kan det vara liksom?!

2010-08-01 @ 23:39:00
URL: http://beatlesmaniac.blogg.se/
Postat av: korro

Bubblare: Att skriva "och" istället för "att". Exempel: Det har blivit en vana och stanna uppe hela natten. RETARDS!

2010-08-04 @ 20:48:08
Postat av: sonja

Åhhh Karro jag glömde det viktigaste :( Det är faktiskt helt sinnessjukt irriterande. "Jag älskar och gå på konsert!"



...du ligger samtidigt som du är på konsert? Du är kär och går på ett gig?

2010-08-04 @ 20:50:45
URL: http://smalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0