som sagt...

Jag kanske är lite dum i huvudet... men det här med allmän rösträtt, va. Är det så jävla grymt egentligen? Jag menar, i teorin är det ju en bra och fin tanke, men allvarligt talat - har ni sett er omkring? Är ni medvetna om att det är statistiskt bevisat gång på gång att ca 98% av Sveriges befolkning är dumma i huvudet, imbecilla och saknar dessutom alla former av kritiskt tänkande. 98%! True fucking story! Så det är alltså ca 2% som över huvud taget är vettiga och då 99,9% av dessa är under 18 år (ganska mycket under 18 dessutom) och därmed inte röstberättigade kvarstår alltså 0.1% av 2% av hela Sveriges befolkning - den 0.1% är alltså jag och några andra, mestadels okända människor, som har någon sorts vett i skallen.
Det värsta av allt, det är att vissa av dessa dumhuvuden dessutom väljer att inte rösta för de är så jävla korkade att de inte ens fattar att om man nu har lyckats få den här rösträtten trots att man är utvecklingsstörd så ska man nog fan se till att hålla fast vid den, vilket man inte lyckas med genom att skita i att gå och rösta. Är man missnöjd - rösta blankt. Det är i alla fall en räknad röst. Helvete vad förbannad jag blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0