Meeehhh

Jag måste bara få säga att jag är trött! Trött på alliansanhängare som sällan har bättre argument för att dissa de rödgröna än "öööööööööhhhhhh Lars Ohly är kommeenist, typ Stalin."
Yeah... no.
Alltså, jag förstår att man blir hetsig i en valrörelse. Hell, jag är sjukligt oavslappnad hela tiden. Och jag använder ofina ord när jag pratar om vissa partiledare.. ibland.. men när Maud Olofsson, som ska föreställa partiledare och därmed borde ha någon typ av intelligenskvot går ut och kallar Lars Ohly kommunist - idag, år 2010, då tycker jag att det kanske gått en aning långt.
Lars Ohly har varit kommunist. Lars Ohly är idag inte kommunist.
Men det köper inte alliansen, eller deras anhängare. "En gång kommunist, alltid kommunist"
Ja. Och en gång borgarsvin som spottar på fattiga, alltid borgarsvin som spottar på fattiga. Nej, just det så får man inte säga för alliansen leds av NYA MODERATERNA som faktiskt värnar om alla människors väl. De ändrade sig faktiskt och har nu näst intill blivit socialdemokrater. Vadå, "tror inte på det"? Varför inte? Vi säger ju att vi har ändrat oss. Vadå "jamen om ni kan ändra er så kan väl Lars Ohly också ändra sig"? Lars Ohly är faktiskt kommunist och en gång kommunist, alltid kommunist!
Ehh ja just det.
Samma sak med Mona Sahlin. Jag ogillar Mona Sahlin som partiledare för socialdemokraterna, jag tycker att hon känns oseriös och inte tillräckligt kompetent. Måste jag då spy galla över henne, kalla henne Toblerone-Mona? JAAA det är klart jag måste - hon gjorde faktiskt bort sig och det ska hon minsann hånas för tills den dag hon dör. Men vad händer om jag citerar vår statsminister Fredrik Reinfeldt? ”Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt ska inga standardkrav skattefinansieras.” (Det Sovande Folket)
MEN! Släääpp det där nu, han har ju ändrat sig säger jag ju! Vadå, "jamen om Reinfeldt kan ändra sig varför skulle inte Sahlin och Ohly kunna"? Vad menar du? En gång tjyv, alltid tjyv. En gång kommunist, alltid kommunist säger jag ju!
(Här vill jag lägga in en högst personlig reflektion: ett kommunistiskt samhälle har aldrig existerat. Marx utopi är inte att jämföra med det som syftas på när man använder "kommunist" som skällsord. Det är mer... stalinism. Folkmord och sånt där tråkigt. Tummen ner.)

I övrigt: en rolig grej jag upptäckt i mitt eviga sökande efter saker att klaga på, det är att när man diskuterar med alliansanhängare och säger att många jobb försvunnit ur välfärden sedan utförsäljningen av, tja, allt, får man allt som oftast höra att det är fel.
Eh, om man kollar konjunkturinstitutets fördjupningspm nr 6 (9 juni 2010) ser man klart och tydligt att (jag citerar) "Sysselsatta i kommunal sektor har minskat de senaste åren. Om vi adderar sysselsatta i de kommunalt finansierade företagen till sysselsatta i kommunal sektor, finner vi att minskningen av antalet kommunalt finansierade sysselsatta blir mindre. Även om man inkluderar denna grupp så har det dock skett en tydlig minskning av antalet kommunalt finansierade sysselsatta de senaste åren. Mellan 2007 och 2009 minskade de med omkring 33 000 personer"

Alltså: de 33000 jobben är borta. Finnes icke mer. Bra skit.


Kommentarer
Postat av: Natalie.

WORD.

2010-09-08 @ 22:29:10
Postat av: narin

Fan! Jag glömde påminna dig och Thomas Östros om att vi genomgått den största finanskrisen sedan 1930! Gosh, förlåt. My bad:)

2010-09-10 @ 00:18:29
URL: http://narin.blogg.se/
Postat av: Sonja

Men åååååååååååh Narin orka att du missförstår mig :(

Jag skrev inte att det var konstigt att jobben var borta, eller tja - någonting om orsaken egentligen. Vad jag menar är att det är lustigt när man pratar med alliansare (inte med dig. du är smart.) så får jag alltsom oftast höra att det faktiskt inte försvunnit några jobb inom den offentliga sektorn, "att det är sossepropaganda". Det var bara det jag ville peka ut ;)

2010-09-10 @ 12:52:35
URL: http://smalm.blogg.se/
Postat av: narin

Oh. Ok. Förlåt:)<3

2010-09-10 @ 13:22:11
URL: http://narin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0